The American way of life! - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Lisette - WaarBenJij.nu The American way of life! - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Lisette - WaarBenJij.nu

The American way of life!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

19 Januari 2014 | Verenigde Staten, Chapel Hill

Hii there!

Jeetje, er is alweer een week voorbij sinds m'n allereerste blog! De tijd vliegt hier voorbij terwijl dat we het niet eens zo enorm druk hebben!

Vorige week zondag hebben we de campus verkend en wauw wat een mooie gebouwen, het lijken allemaal wel concertgebouwen. Het zijn er ook heel erg veel, maar dat is niet het enige, want er zijn ook te belachelijk veel sportstadions. Zo is basketbal hier nogal een dingetje (lees: bijna onmogelijk om kaartjes te krijgen & compleet verklede mensen voor een wedstrijd etc.) en ze hebben hier voor de basketballers een apart stadion voor de vrouwen en mannen.
Toch blijven wij hier gewoon tegen iedereen volhouden dat wij sporten stom en niet erg boeiend vinden en dat lijkt iedereen bizar, maar ook hilarisch te vinden. Over dat sporten, Kim & ik zijn toch maar begonnen met enige sportiviteit. We hebben hier bij het appartement een mooie gym en we lijken het zelfs vol te gaan houden, whoei!

Maarr wij houden ook erg van eten natuurlijk en zondagavond gingen we naar Spanky's waar je echt Amerikaans kan eten. Wij als nuchtere Nederlanders vragen gewoon direct om een tafeltje om hierna de ober nogal verbouwereerd achter te laten omdat we even waren vergeten het 'Hi, how are you?' te beantwoorden. Het was een begin van hilarisch etentje omdat hij nadat we al een glas van een halve liter kregen, iedere keer maar bleef vragen of we een refill wilden.. Ook hadden we geen idee hoeveel fooi we moesten geven en hebben maar genoeg in het mapje gedaan en zijn heel hard lachend naar buiten gerend.. (Om hier de komende tijd maar even niet meer terug te keren ;))
Natuurlijk was er meer deze week. Door de week hebben we een aantal meetings gehad en onze eerste artikelen gelezen. Al het begin is moeilijk en we hebben ook nog niet zo heel erg veel inspiratie en zin om hard aan de slag te gaan, vooral ook omdat het nog niet helemaal duidelijk is wat we gaan doen, maar tijd genoeg en we vermaken ons wel hier! ;)

Vrijdagavond hadden we alweer een huisfeestje (voor de Skinny lezers en andere geïnteresseerden, te cool ze hadden een fust met een soort van fietspomp waarmee je je biertje kon tappen, hilarisch!).
Gisteren zijn we naar een enorme shopping mall geweest en met enorm bedoel ik ook echt enorm (zie ook de foto's). Beginnend met een chocolade overkill met enorme brownies en chocolamelk, maar als echte Amerikanen hebben wij de halve brownies in een doggybag meegenomen naar huis! ;) We hebben ons hier de hele dag vermaakt en kunnen ons dat ook nog wel meerdere dagen doen denken we! Gelukkig hadden we als afsluiting genoeg te eten. We dachten nou een minifrietje valt nog wel mee, maar helaas dat snappen ze hier niet, want het was 3 keer portie large van de Mac ofzoiets! ;)
In ieder geval hebben we onze garderobe weer een beetje aangevuld en besloten dat we echt op moeten zoeken hoe we spullen in een doos naar Nederland kunnen verschepen. Dus zoals jullie horen, we vermaken ons hier wel en hebben we zin om nog veel leuke dingen mee te maken!!

Liefs vanuit een zonnig Chapel Hill, Lisette

Ps. Weer genoten van BZV? ;)

• 20 Januari 2014 - 21:56

Eveline Vb:

Heee Lisette! Klinkt goed allemaal! Heel herkenbaar en die shopping mall is nice he! Lekker eten bij spankys. Je kunt ook naar een womens basketbal wedstrijd gaan. Maar dan moet je wel wat blauws aan hoor :) liefs