Party in the USA (oh en scriptie!) - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Lisette - WaarBenJij.nu Party in the USA (oh en scriptie!) - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Lisette - WaarBenJij.nu

Party in the USA (oh en scriptie!)

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

27 Januari 2014 | Verenigde Staten, Chapel Hill

Haa lieve mensen daar in Nederland!

Deze blog wordt geschreven in m'n zomerkleding op het balkonnetje in het zonnetje, daar sneeuwt het toch? ;) Voordat jullie te jaloers worden, gelukkig is het hier overmorgen weer -11 met sneeuw! En dat is hier ook heel normaal, een spreekwoord hier is dan ook: 'If you don't like the weather in North Carolina, just wait for 10 minutes'. Maar aangezien het weer niet het meest spannende onderwerp is, weer een update van mijn leventje hier.

Ik moet zeggen dat het met steeds beter gaat bevallen hier, het is hier gewoon erg relaxed en we doen waar we zin in hebben! :)

Dinsdag hadden we weer gewoon college en 's avonds hadden we een feestje. We hadden op een ander feestje een jongen ontmoet die bij een Fraternity zit (een soort van een dispuut, maar hier wonen ze ook nog eens in een enorm huis, ja idd, zoals je het in de film ziet). Ook hier is het heel erg dat mensen of voor een studentenleven zijn of heel erg tegen. We hadden vooral mensen ontmoet die tegen waren, maar wij waren wel erg benieuwd en toevallig was er die dinsdag een feestje. Maar... het bleek niet een gewoon feestje te zijn omdat die jongen in eens zei, oh dan regel ik ook wel even een date voor jou.. Het bleek een cocktailparty te zijn met diner en een huisfeest op uitnodiging. Wij stonden dinsdag, met een beetje spanning voor die avond, op de bus te wachten in ons cocktail jurkje, maar het zou North Carolina niet zijn dat het ineens mega hard begon te sneeuwen.. Dus wij kwamen als sneeuwpopjes aan bij het huis en toen kwam de mededeling dat wij apart van elkaar uit eten zouden gaan.. We hebben nog geprobeerd zielig te doen en dat we echt niet een uur zonder elkaar konden, maar helaas het kon echt niet anders! ;) Dus we zijn apart van elkaar met een groep van 20 mensen uit eten geweest en eigenlijk was het super leuk! Het waren erg aardige mensen en leuke gesprekken gehad! :) (Oh en voor de geïnteresseerden, m'n date was denk ik 17/18 ofzo, heb het maar niet durven vragen en natuurlijk, zoals alle Amerikanen, super klein, maar hij was wel zo aardig om het eten te betalen, haha!) Gelukkig waren Kim & ik weer herenigd na het diner en hebben we een super leuke avond gehad met beerpong, een soort van trechter waar je drank ik kon doen waar we natuurlijk wel even mee op de foto moesten en zijn we met de taxi weer veilig thuis gebracht, al met al een super geslaagde avond! :)

De volgende dag hadden we ’s avonds een diner en film met een groep internationale studenten en ook dit was weer erg leuk! We hebben kennis gemaakt met een Spaans meisje en jongen en met een jongen uit Nieuw-Zeeland! We waren het er allemaal over eens dat we een keer een goed diner moesten doen met z’n allen, want hier is uit eten zo ongeveer een wedstrijdje wie heeft het snelste zijn eten op en een wijntje drink je niet omdat het lekker is, maar om zo snel mogelijk dronken te worden! Wij waren met z’n allen van mening dat dat niet ons idee van een goed etentje was ;)

Natuurlijk zijn we hier stiekem omdat we onze scriptie moeten schrijven, je zou het soms bijna vergeten door alle dingen die we hier doen, maar donderdag ben ik zowaar effectief bezig geweest en waarschijnlijk is mijn onderwerp nu eindelijk duidelijk en kan ik echt gaan beginnen! Ook wel erg fijn, want ik vind het zo af en toe ook wel leuk om wat nuttigs te doen! 

Vrijdag werd Kim helaas een beetje ziekjes, maar we hadden wel afgesproken met de internationale studenten die we woensdag hadden ontmoet. Uiteindelijk ben ik toch alleen gegaan (Kim vond dat wel goed hoor, ik zou haar niet zomaar thuis achterlaten!) en heb een geniale avond gehad! Het bleek dat die jongen uit NZ zijn hele studie hier doet, maar nu voor een semester op UNC is en hij had wat vrienden meegebracht van Duke (een privé universiteit in de buurt en de rivalen van UNC bij het basketbal!). (En voor degenen die Gossip Girl kennen, een van die jongens heette Chuck (en kwam uit Manhattan, Upper East Side) en het was ook gewoon een kopietje van hem!).

Zondag hebben we met een Amerikaanse jongen ruim 10 kilometer gelopen rondom Chapel Hill en veel mooie plekjes gezien inclusief uitleg van alle gebouwen etc. (Kim wil graag mee gaan doen aan de Nijmeegse Vierdaagse dus vandaar dat we zoveel gingen lopen). ’s Avonds wilden we graag naar een basketball game en ons was verteld dat we er gewoon naar toe konden gaan en dat we dat wel (gratis) naar binnen konden… Wij hadden natuurlijk geen idee hoe, maar we stonden bij de kaartjes mevrouw enigszins zielig en onbeholpen te doen toen er ineens een man achter ons stond en zei of we twee tickets wilden hebben. We zeiden ja, kregen twee tickets en weg was ie weer.. Heel bizar, want we konden ‘m niet eens bedanken, maar we kwamen binnen en zaten op een super mooie plek! En jeeeeetje wat een gekkenhuis is dat zeg, niet normaal!! Dit keer hadden we nog geen UNC kleding aan en dat is wel echt een must! Iedereen is super fanatiek en ik hoop dat ik m’n filmpje hier kan uploaden! We zaten naast een man die in 1972 was afgestudeerd en sindsdien bijna geen wedstrijd had gemist, dat noem ik nou eens een diehard fan! We hebben in ieder geval een fantastische avond gehad en ja, we hebben ook nog eens overtuigend gewonnen!! Gooo Tar Heels!!

Nou dat was wel weer een lang verhaal, deze week staat er alweer veel op de planning en dit weekend gaan we naar Washington en daar heb ik ook veel zin in!

Liefs Lisette

• 27 Januari 2014 - 20:33

Susan:

Hai Liest!
    Fijn om te lezen dat het zo goed gaat en dat je het naar je zin hebt!
    Geniet, want de tijd vliegt!!!

• 27 Januari 2014 - 21:17

Louise Froeling.:

Hoi Lisette,wat een leuk verhaal weer. Lekker even een dag met mooi weer.Geniet van de tijd daar.Liefs mama.

• 27 Januari 2014 - 21:23

Corine:

haaa zussie!! mooie update weer!! :) geniet van alle leuke belevenissen daar!!! xxxxx je zussie