Have a good one! :) - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Lisette - WaarBenJij.nu Have a good one! :) - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Lisette - WaarBenJij.nu

Have a good one! :)

Blijf op de hoogte en volg Lisette

05 Februari 2014 | Verenigde Staten, Chapel Hill

Hi there!

Oeii, ik ben verlaat met mijn blog, ik krijg al allemaal berichtjes waar mijn blog blijft! In ieder geval super leuk om te horen dat mensen het interessant genoeg vinden om te lezen. Dus bij deze, weer een verslagje!

Vorige week zijn we zowaar best druk geweest met onze scriptie, niet dat er nu al een woord op papier staat, maar een goede voorbereiding is het halve werk zullen we maar zeggen. Ik heb veel artikelen gelezen onder het genot van een koffietje in de Starbucks. Zoals jullie weten drink en lust ik geen koffie, maar ik vond het toch wel eens toch wel eens tijd om het te gaan leren drinken. Nou dat heb ik geweten, na een paar uur zat ik stuiterend op m’n stoel en m’n hart sloeg 100 keer te snel volgens mij! Dus tot zover Lisette-leert-koffie-drinken…

De rest van de week was vrij rustig, we zijn nog uit eten geweest met wat vrienden hier en zo iets als wat we hier maar dagelijkse dingen noemen! 

Dit weekend stond Washington D.C. op het programma! We hebben het hele weekend prachtig weer gehad en heel veel dingen gezien, maar vooral ook heeeel veel gelopen! Echt onze conditie moet hier met sprongen vooruit gaan! We kwamen vrijdag aan en het was mijn eerste hostel ervaring, het begon goed met een hilarische manager van begin 20 die als welkomstwoord: ‘Hee, lekkerding’ zei, goeie Nederlandse woorden leren die Amerikanen hier!
’s Avonds zijn we met het hele hostel uit geweest in een super leuke bar (wel met onze enigszins neppe ID’s (sorry mam, mijn paintskills zijn nog even 7 dagen nodig tot dat ik 21 word!) Maargoed, mijn vervalsingstechnieken, lief lachen + cute accent waren goed genoeg om binnen te komen en ik heb een geweldige avond gehad met dancemoves van mensen van over de hele wereld!
De volgende dag hebben we alle highlights gezien. Gelukkig bedachten de Amerikanen dat ze een hoofdstad nodig hadden en hebben ze D.C. gebouwd. Het resultaat is dat alle belangrijke dingen, monumenten en musea op dezelfde plek zijn gebouwd! We begonnen met het witte huis, schandalig klein als je het mij vraagt! Hierna zijn we naar Lincoln Memorial gelopen en dat was super mooi en ook erg groot! (Voor de kalendervriendinnen, check de foto, ik heb ‘m afgestreept van jullie to-do-list!) Hierna zijn we nog langs talloze memorials etc. gelopen voor soldaten, moeders van soldaten, vrouwen van bladiebla etcetc. Ook zijn hier heel veel musea en het beste daarvan is dat ze allemaal gratis zijn. We zijn naar het Holocaust museum geweest en naar het Natural History museum. Het eerste was indrukwekkend en het Natural History museam was super gaaf! Echt heel mooi om te zien en super veel zalen!! Als laatste stond het Capitool op het programma en dat was wel echt heeeeel erg mooi en imposant!! (Btw de man die je op sommige foto’s ziet was Pierre, een man die ook in het hostel verbleef en ook ’s ochtends naar het witte huis wilde gaan. Hij liep met ons mee en hij vond het blijkbaar zo gezellig dat we de hele dag samen zijn opgetrokken. Te hilarisch feitje, hij verkocht Engels cursussen, maar zelf was z’n Engels nou niet erg goed te noemen, lekker Frans accentje was er te bekennen!) Maar het was een geslaagde dag en ’s avonds hebben we heerlijk bij Vapiano 3 uur lang getafeld met een te schattig Italiaans mannetje dat daar werkte en die soms zomaar heel hard begon te zingen en gekeken naar allerlei mensen die super overdressed zaten te eten en hun eigen verjaardagstaart naar een restaurant meenamen! :)

Op zondag zijn we terug gegaan naar de musea en the National Gallery of art bezocht! Wederom een prachtig museum met heel veel mooie kunst! Aan Nederlandse schilders was ongeveer een kwart besteed van de zalen! De bewakers hoorden dat wij niet Amerikaans waren en toen ze erachter kwamen dat we Dutchies waren was hun dag helemaal geweldig, want ja stiekem, ze mochten het eigenlijk niet zeggen van de baas, maar Nederlandse schilders waren toch wel echt hun favoriet! Daarna kregen we nog even een lesje, stap uit je comfort zone + levensverhaal van de bewaker, echt special treatment was het voor ons die dag, haha!
We hebben verschillende Rembrandts, van Goghs, van Eycks, Jan Steen en natuurlijk Vermeer gezien! En het mooie aan dit museum was dat er nergens een lijn was tot waar je kon komen, Kim en ik konden het dan ook niet laten om heeel stiekem even een schilderij (een Rembrandt) aan te raken.. (Gelukkig ging er nergens een alarm af, maar dat realiseerden we ons later pas dat dat ook had gekund, whoops!)

’s Avonds was het tijd voor het grootse event van the USA, The Super Bowl!! Het begon met een BBQ in het hostel met weer veel gezellige mensen, hierna gingen we de super bowl kijken en jezus wat is die sport zelf oersaai.. We snapten er geen bal van en het spel stopt iedere 10 seconden! Maar gelukkig konden we gezellig kletsen en waren de reclames en the halftime show met Bruno Mars wel erg leuk om naar te kijken! The Seahawks uit Seattle hebben overtuigend gewonnen, maar dat was eigenlijk al na een half uur duidelijk, gelukkig wisten ze het nog zo’n 4 uur te rekken tot het einde… Conclusie was in ieder geval wel dat we een topweekendje hebben gehad in Washinton D.C. (enne vergeet de D.C. niet, want anders snappen ze het niet hier waar je geweest bent..)!
Vandaag heb ik dan ook eindelijk de goedkeuring gekregen om te gaan schrijven! Yeahh! En Mitch, onze begeleider, is ervan overtuigd dat we in een maand de inleiding en methode wel geschreven kunnen hebben, want ja, we moeten wel op tijd naar Florida kunnen vindt hij!
Maar in ieder geval hoop ik dat ik volgende week meer geschreven heb op m’n laptop dan alleen deze blogs!:)

Liefs Lisette!

• 05 Februari 2014 - 17:44

Linda:

Wouw super gaaf! En wat zien foto's er mooi uit met een strakblauwe lucht (beetje jaloers)
    Geniet ervan! Ik blijf je blogjes lezen en we spreken elkaar snel weer:)
    xx

• 05 Februari 2014 - 18:05

Marian Woolderink:

Ha Lisette,

Wat leuk weer om te lezen! Er valt genoeg te beleven daar! (Ik wil ook!! :-D) veel plezier nog!
    Groeten Marc en Marian

• 05 Februari 2014 - 18:46

Nico En Marian Ras:

Hallo Lisette.

We hebben weer veel genoten van je verhaal. Fijn, dat je het zo leuk hebt daar. Washington D.C is natuurlijk een must, als je daar bent. Blijf vooral genieten maar denk ook aan je studie. Veel groetjes van ons en van rest van de familie.
    Nico en Marian Ras.

• 05 Februari 2014 - 20:34

Leanne:

Geniaal Liest! Erg herkenbaar allemaal van DC, op een gegeven moment word je bijna gek van de overdaad aan memorialen en musea he ;) Maar mooie foto's, lekker weertje daar joh. Goeie trui ook :D

• 05 Februari 2014 - 21:42

Mama En Papa:

Hallo Lisette,
    Wij hebben net met veel plezier jouw verslag over de afgelopen week gelezen. Met verwondering lees je toch dat ons kleine landje zo bekend is in dat grote werelddeel. Jullie promoten ons landje op een leuke manier. Blijf genieten en we kijken al weer uit naar het volgende blog al krijgen we tussendoor al geregeld een update van jullie belevenissen.

Lieve groeten mama en papa.

• 05 Februari 2014 - 23:13

Selma:

Hee Lisette!
    Klinkt fantastisch! Geniet ervan daar, genieten wij hier mee via je blog, erg leuk!