Yay, I'm 21 in the USA! :) - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Lisette - WaarBenJij.nu Yay, I'm 21 in the USA! :) - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Lisette - WaarBenJij.nu

Yay, I'm 21 in the USA! :)

Blijf op de hoogte en volg Lisette

12 Februari 2014 | Verenigde Staten, Chapel Hill

Hoi!

Allereerst een kleine weerupdate, ik geloof dat jullie daar in Nederland genieten van een blauwe lucht en vogeltjes aan het luisteren alsof het lente is, nou ik kijk hier naar buiten waar het nu al een paar uur heftig aan het sneeuwen is. We zitten weer midden in een winter storm. Heel de staat is in rep en roer, we zien live tv uitzendingen met toespraken van de gouverneur die staat te vertellen dat dit een paar horror dagen gaan worden. We moeten genoeg eten hebben, kaarsen (want ja waarschijnlijk gaat de stroom uitvallen, oeioei) en vooral mensen niet de weg op gaan!! Nou tot zover het weerbericht hier uit Chapel Hill, hoe ik ooit heb gedacht dat ik geen winter zou hebben dit jaar, I was wrong! :O
Maar over naar de belangrijkere dingen, ik ben 21 geworden!! Gisteren was mijn verjaardag en aangezien ik pas wakker werd toen het al 2 uur ’s middags in Nederland was, was ik overstroomd met berichtjes! Echt super leuk om te merken dat er zoveel mensen aan je denken! Toen ik in de woonkamer kwam zag ik dat Kim ons appartementje had versierd met slingers en ballonnen, erg leuk! Gisteren hebben we cupcakes gegeten en ’s avonds heerlijk uit eten geweest. Natuurlijk heb ik een wijntje besteld, maar tot mijn verbazing, werd m’n ID niet eens gevraagd, nouja zeg! Aanstaande zaterdag vier ik een feestje voor vrienden hier waarbij we ze eens laten zien hoe wij in Nederland een verjaardag vieren. (Lees: Veel lekkere hapjes etc., jullie kennen me met hapjes maken dus ik heb er nu al zin in!). Met hopelijk een Amerikaanse afterparty, want zoals ik gisteren al even gemerkt heb, 21 worden is BIG hier!!
Vorige week ben ik eindelijk echt goed begonnen met waarvoor ik hier ben gekomen: Scriptie schrijven. Voor de mensen die het interessant vinden, mijn scriptie gaat over cortisol en externaliserend gedrag bij adolescente meisjes. Cortisol is een stress hormoon dat o.a. wordt aangemaakt als je, heel verrassend, in een stressvolle situatie terecht komt. Externaliserend gedrag is zoiets als agressief/antisociaal gedrag heel simpel gezegd. Ik heb deze week mijn allereerste versie van mijn inleiding geschreven en ik moet zeggen dat ik het onderwerp echt leuk vind! Het is wel eens verfrissend om te schrijven over een onderwerp dat nog niet 100 keer onderzocht is!
Maar natuurlijk doe ik hier ook nog genoeg andere dingen, afgelopen weekend zijn we naar Duke geweest. Een universiteit hier dicht in de buurt, waar we eigenlijk omdat we van UNC zijn een hekel aan moeten hebben, maar stiekem vind ik alles hier wel interessant en de moeite waard. Het bleek een prachtige universiteit te zijn met een kerk als middelpunt. De kerk en alle gebouwen erom heen leken uit de middeleeuwen te komen, maar zoals alles hier, dat is bedrog! Alles is zo’n 70 jaar geleden gebouwd en ik krijg de indruk dat architecten hier naar Europa gaan, iets moois zien qua stijl en dat dan in alle gebouwen terug laten brengen. We hebben die middag nog gebruncht met wat andere studenten uit Australië en NZ die aan Duke studeren en dat was ook weer super gezellig. Kim & ik konden niet kiezen van de enorme menukaart dus we hebben maar drie dingen gekozen en alles gedeeld! ;)
Donderdag zijn we uit eten geweest met Marloes, een Nederlands meisje dat hier ook voor een semester is. We hebben heerlijk een avondje gekletst in het Nederlands natuurlijk en vooral lekker gelachen om die soms toch wel rare Amerikanen en hun gebruiken! Maar toegegeven ons dessert, Cheesecake en Brownie, dat kunnen Amerikanen toch wel erg goed maken! :)
Nog een andere dingetje in ons weekend waren de Frat-party’s! Fraternity’s zijn zoals ik al eerder heb genoemd, enorme huizen waarin een soort van disputen wonen. We hadden vrijdag een feestje waar we samen met Ana en Julia (twee Spaanse meiden) naar toe zijn geweest, want alleen meisjes mogen naar binnen, jongens van buiten de frat zijn niet toegestaan (positieve discriminatie?!). We hebben ons vooral verbaasd over de rare danstechnieken en toen het aan het eind van de avond zo bizar werd qua dansen, keken we elkaar aan en hadden we in een seconde besloten om onze avond af te sluiten met heerlijk Amerikaanse Mac&Cheese! Zaterdagavond hadden we weer een feestje en we kwamen per toeval een groepje Amerikaanse meiden tegen wat het begin bleek van een legendarische avond. We zijn de hele avond door die meiden overal heen gesleept en zo heel wat frats van binnen bekeken (de een nog mooier dan de ander, sommige hebben serieus gewoon een kok + huishoudster in huis wonen?!). Wij werden gezien als een soort van attractie, want tegen iedereen zeiden ze: ‘They are the Dutch girls’, gevolgd door gegil en Oh My Gosh + knuffel etc. Jullie kennen me, echt mijn ding…! ;) Maar we hebben geweldige avond gehad, zo leuk zelfs dat we de tijd waren vergeten en we niet meer met de bus terug konden! Wat nogal dom was omdat we bewust niet genoeg geld hadden meegenomen omdat we braaf op tijd naar huis wilden! Gelukkig konden we een taxi delen met wat andere meisjes en zijn we toch nog voor onze deur afgezet, pfieeww! :)
Voor vanavond staat er the game tegen Duke op het programma, als die doorgaat, want de uni is al voor vandaag en morgen gesloten… En volgende week vrijdag staat er een tripje naar New York op de planning!! :)

Big hugs vanuit een winter wonderland,
Lisette

  • 13 Februari 2014 - 09:40

    Louise Froeling:

    Hoi Lisette,
    Weer een mooi verslag,en smaak volle foto,s.Hopelijk wordt het bij jullie nog wat aangenamer weer! Sneeuw hebben jullie wel genoeg gehad! Maar lekker verder genieten daar. Er valt zo te horen genoeg om van te genieten.En zaterdag veel plezier met je verjaardagsfeest! Liefs papa en mama.

  • 13 Februari 2014 - 18:22

    Nico En Marian Ras:

    Dag Lisette.

    Gefeliciteerd met je 21e verjaardag. Geniet van het feestje zaterdag. Wij hebben weer met veel plezier je verhaal gelezen. Heel veel groeten van de hele familie Ras.
    Nico en Marian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 6118

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 04 April 2014

Chapel Hill!

Landen bezocht: