Enjoying every minute! :) - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Lisette - WaarBenJij.nu Enjoying every minute! :) - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Lisette - WaarBenJij.nu

Enjoying every minute! :)

Blijf op de hoogte en volg Lisette

02 Maart 2014 | Verenigde Staten, Chapel Hill

Hoi allemaal!

Ik weet het, het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven, excuseee!

De tijd vliegt hier nog steeds voorbij en ik kwam tot de trieste ontdekking dat ik hier alweer ruim over de helft ben! Maar snel over naar de leukere dingen! :)

Mijn vorige blog stopte net na mijn verjaardag en in de tussentijd heb ik alweer veel leuke dingen gedaan, maar ook hard aan mijn scriptie gewerkt. De inleiding is helemaal goedgekeurd en de resultaten zijn gedraaid! (Er lijkt zelfs iets significant te zijn dus ik ben blij!) Dus we zijn nu begonnen met het schrijven van de rest. Dus voor iedereen die denkt dat wij hier echt hele dagen helemaal niets doen, we doen stiekem ook nog wel wat nuttigs hier! haha! Maar natuuuurlijk doen we hier ook genoeg andere dingen!

Mijn 21e verjaardag moest nog even goed gevierd worden en de zaterdag na mijn verjaardag hebben we een feestje gegeven. Er was alleen even een klein probleempje, we waren de dagen na mijn verjaardag ingesneeuwd, wat niet erg grappig was aangezien we bijna door ons eten heen waren na 3 dagen. Toen we onze barre tocht naar de supermarkt moesten gaan maken had dit dus nogal wat voeten in de aarde! We hadden namelijk mega veel boodschappen en zelfs de buschauffeur, die wel stopte voor ons terwijl we niet bij een bushalte liepen, vroeg zich af wat wij meisjes met zoveel boodschappen moesten doen! Daarnaast moesten we ook wat alcoholische drankjes halen, wat voelde alsof ik wat crimineels deed aangezien Kim er absoluut niet mee gezien mag worden aangezien zij nog geen 21 is... Maargoed, we hebben alles overleefd en hebben de zaterdag voorbereidingen getroffen voor een echte Nederlandse verjaardag: appeltaart, gehaktballen, cake etc. Het feestje ’s avonds was erg geslaagd en ik ben m’n nieuwe levensjaar goed begonnen! ;)

Die week erop was dé wedstrijd van het jaar, basketbal UNC tegen Duke op een prachtig mooie dag waarop het 20 graden was! Blijft idioot hier die weersveranderingen… Wat een beleving was dat! We hebben met een groep vrienden in een kroeg de wedstrijd gekeken en het was super spannend en we waren eigenlijk al een beetje in een treurige stemming omdat ze zouden verliezen, maar ze kwamen op het eind nog terug en uiteindelijk zelfs gewonnen! Wat er toen gebeurde was bizar!! Iedereen rende de straat op en op een kruispunt stond het helemaal vol met fans, allemaal natuurlijk in Carolina Blue, te zingen, dansen, op lantaarnpalen te klimmen & vuur te maken! (het bleken er 10.000 te zijn geweest, lazen we later) Het was hysterisch! Het was zoiets als het roeien met volksfeest, maar dan nog uitbundiger! Een geweldige avond en die dag erop was het begin van onze trip naar New York. We waren op tijd bij het vliegveld, maar het weer was dramatisch, er was voor de verandering weer eens een tornado dus onze vlucht was 5 uur vertraagd! Uiteindelijk zijn we, in een mini vliegtuigje en als enige vlucht van de 10 vluchten die dag naar NY, toch aangekomen in NY!

In New York hebben we weer ‘de Kim & Lisette lopen een miljoen kilometer per dag’ gedaan, maar daardoor hebben we naar ons idee super veel gezien! Onze eerste metro ervaring was direct al een goede, we hadden niet door dat onze metro werd veranderd in een andere lijn waardoor we compleet verkeerd terecht kwamen. Een vrouw moest dezelfde kant op als wij en we zijn samen met haar de weg terug gaan zoeken. Het was een super aardige vrouw die ons allerlei tips gaf en volgens mij ons het liefst zelf wilde gaan rondleiden! Ze gaf ons, toen we eindelijk op het goede punt weer waren gekomen, haar nummer en we konden haar aaaaaltijd bellen/sms’en etc.! Heerlijk Amerikaans weer! :) Ik ben helemaal fan New York, heerlijk om te shoppen in een leuke beurt en als lunch even naar Little Italy te gaan voor een pastaatje en ’s avonds via Times Square in een local tentje terecht te komen (met dank aan de app Yelp die ons naar de goede restaurantjes wist te sturen). We hebben ook nog gemeet met Hilde en Iris, ook van het honoursprogramma, die voor drie maanden in NY zitten! We zijn erg gezellig uit eten geweest en toch leuk dat je in zo’n mega stad mensen die kent kunt ontmoeten!

De afgelopen dagen hebben we ons leventje hier in Chapel Hill weer geleefd en dat blijft ook gewoon heel erg goed bevallen! We zijn gisteren en vandaag naar een Baseball wedstrijd geweest, wat heerlijk kijken is in een voorjaarszonnetje met popcorn en waarbij UNC ook nog ruim wint! :) Nog even een dingetje, Amerikanen kunnen zichzelf echt niet vermaken, want bij iedere wisseling van spelers dat nog geen minuut duurt, wordt er een muziekje in gestart waarbij iedereen spontaan op staat en mee gaat zingen of een of andere debiele contest gedaan (hoelahoepen/quiz/sprint wedstrijdje tussen twee kids)

Volgende week is het alweer Spring Break en gaan we de 8e naar Boston! Het is toch wel echt waar dat 'time flies when you’re having fun', maar voor nu ga ik er voor 300% van genieten van alles hier!!

Big Hug,
Lisette!

• 03 Maart 2014 - 23:56

Louise Froeling:

Hoi Lisette, weer een prachtig verhaal.Erg leuk om te lezen. jullie maken wel erg veel leuke dingen mee. Maar lekker van blijven genieten. Liefs mama.

• 04 Maart 2014 - 21:35

Marian Ras:

Hallo Lisette.
    Wat fijn, dat je zo geniet van alles in Amerika. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal. Veel groetjes van ons.

Nico en Marian Ras.